Literary Experiences that Foster an Emotional Synergy between Parents and Students
Literary Experiences that Foster an Emotional Synergy between Parents and Students
DOI:
https://doi.org/10.36799/el.v1i1.34Keywords:
Didactic experience, parents’ participation, team work, emotion with synergyAbstract
The present paper expounds a didactic experience in the devising of a learning design applied to fifty high school students with parents’ involvement during a whole semester. Such experience consisted in asking the students to make up the composition of a simple and short narrative. Methodology, qualitative and interpretative, was about the writing of an anecdote which was lately considered as the base for transforming it later as a fable, having as co-writers mom and dad. The results, optimistic and hopeful, show that the adolescent high school student can improve his writing when his/her parents’ help is included as support.
Downloads
References
Avendaño, Alma. “Educación de padres, camino hacia el mejoramiento académico de los estudiantes de la escuela Lincoln de Escondido California. Tesis no publicada. Departamento Letras y Lingüística, Universidad de Sonora, 2000.
Bauman, Zygmunt. Vida líquida. Barcelona: Paidós Ibérica, 2006.
Lipovetsky,Gilles. La era del vacío. Barcelona: Anagrama, 1986.
McLaughlin, Milbrey y Patrick Shields. “Involving Low Income Parents in the Schools: A Role for Policy?” Phi Delta Kappan. 69.2 (2007): 156-60. 227.
http://www.michigan.gov/documents/mde/PE_Toolkit_Spanish_Translation_374814_7.pdf
Sheldon, Steven. “Parents’ Social Networks and Beliefs as Predictors of Parent Involvement”. The Elementary School Journal. 102.4. (2002): 301-316.
Valdés Cuervo, Ángel Alberto y Pedro Antonio Sánchez Escobedo. “Participación de los padres de alumnos de educación primaria en las actividades académicas de sus hijos”. Revista Electrónica de Investigación Educativa. 11.1. (2009): 3-18
Weiss, Heather; Suzanne Bouffard, Beatrice Bridglall y Edmund Gordon “Hacia un Nuevo enfoque sobre el involucramiento de la familia en la educación: Apoyar a las familias para promover la equidad en la educación”. Campaña por la Equidad Educativa, del Instituto Docente de la Universidad de Columbia. Diciembre de 2009. http://www.hfrp.org/family-involvement/publications-resources
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
El autor o autores conservan en todo momento sus derechos morales y patrimoniales sobre la obra; la obra no se puede alterar, transformar o ampliar; siempre debe reconocerse la autoría del documento referido. Ninguna de las modalidades de los documentos publicados en Estudios λambda. Teoría y práctica de la didáctica en lengua y literatura tienen fines comerciales de naturaleza alguna.